maandag 16 september 2013

SOKKEN

Iedere namiddag ga ik naar het rusthuis bij mijn ma , na haar heupbruik kan ze zo goed niet meer overweg ...... Dus ga ik bij haar zitten en hou ik haar gezelschap terwijl ik ....sokken brei :) ! Mijn project waar ik daar aan werk mag niet te ingewikkeld zijn en er mag ook niet teveel telwerk aan zijn . Vroeger breide ik veel sokken maar dat is een eeuwigheid geleden zodat ik er toch weer beetje moet aan oefenen ! Mijn eerste paar sokken was met een driedelige hiel , nu ben ik aan het oefenen met een boemerang hiel ! Of ze al goed geslaagd zijn ? Nee dus , ben er niet helemaal tevreden over maar oefening baart kunst ! Ik brei ze nu op 5 naalden , heb ook al een rondbreinaald gebruikt maar dat doe ik niet zo graag ... is wennen ! Ook wat de wol betreft is het beetje zoeken wat mooi is maar ook degelijk en goed in onderhoud , zo heb ik in mijn sokkenmandje Rowan , Zitron , Lang Yarns , The Natural Dye Studio en in bestelling Regia en Opal ! Wat nu op naalden staat is Meilenweit van Lana Grossa dus even uit testen wat me het meest bevalt ;) !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten