zaterdag 16 augustus 2014

SOKKEN VOOR MANLIEF

Mijn man Georges is alweer heel tevreden met zijn nieuwe sokken . Zo tussendoor brei ik wel graag eens sokken en deze die ik klaar heb breide ik in de wol van atelier Zitron en het patroontje heb ik zelf bedacht 
*5r -2 av-1 patentsteek -2 av * steeds herhalen en ik breide de boord met naalden 2.5 mm en de rest van de sok met naalden 2.75 mm , ik breide de hollandse hiel maar wel zoals ik het indertijd geleerd heb van mijn schoonmoeder ... dus wel een beetje op de ouderwetse manier maar de sok is zo heel passend .....


En we zijn ook weer gestart met het volgende paar die brei in in Schoppel wolle " Jeans ball " . Ben zo'n beetje enkele soorten wol aan het uitproberen om te kunnen vergelijken . Ik neem hiervoor een kabel steekje uit " The Knitter " die ik vooraan de sok plaats de overige steken zijn * 2 r - 2 av *


1 opmerking: