zondag 25 oktober 2015

IEDER DIERTJE ZIJN PLEZIERTJE

Ik las eens in een tijdschrift over een mevrouw die in de namiddag altijd zat te naaien samen met haar vader die van beroep kleermaker was ....ach , hoe leuk en gezellig moet dat zijn .Samen overleggen , samen eens een nieuwe techniek uitproberen , samen praten over hun werk en mode , ook wel eens van mening verschillen enz ...Ik kom op facebook ook wel dames tegen die samen haken of breien met hun moeder of dochter ....Ikzelf  heb nooit  het geluk gehad om samen met moeder of dochter een hobby te delen ... mijn moeder was van mening dat een vrouw geen hobby mocht hebben , zij had haar huishouden , met mijn dochter heb ik wel eens samen zitten breien en ook scrapbooking deden we eens samen maar dat was slechts enkele keren .... Jammer ...Toen de kleinkinderen er kwamen was ik een koning te rijk en het waren twee meisjes .... Ik zou ze leren breien en we zouden samen van alles samen kunnen doen , pull's , vesten , mutsen en sjaals ....:(  . Nee dus ze knutselen liever , gaan naar de judo , muziekschool en kunstacademie want dat doet de papa en de oom ook ... zucht ... we breien wel eens samen hoor ...10 minuten ....en ze houden het voor bekeken , de interesse is er gewoon niet .... Ik zal er mij maar moeten bij neerleggen en en af en toe eens breien en haken met de buurvrouw of een vriendin .....Het zal bij dromen blijven om samen met iemand van onze kleine familie een hobby te delen ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten